onsdag 19 juni 2013

Sommarläsning


Hittade denna enkät om sommarläsning hos Enligt O och tänkte att jag skulle svara på den:

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Jag känner inte så för några böcker just nu men de som vore kul att hinna med är följande:
- Borta med vinden av Margaret Mitchell
- Det flammande korset av Diana Gabaldon
- Vägen till Jerusalem av Jan Guillou
- Inte som andra döttrar av Deborah Spungen KLAR
- Be careful what you wish for av Alexandra Potter

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Oj, jag har flera såna hemma i bokhyllan. Böcker som alla pratar om men som jag drar mig lite för att läsa. T.ex. Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Antingen på landstället i en solstol, gärna med huvudet i skuggan av ett träd och benen i solen, eller hemma på balkongen. Det är så lugnt och fridfullt på båda ställena så man får gott om läsro.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Definitivt på balkongen. Jag älskar att vara där :)

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Eftersom jag bara läser böcker från min bokhylla det här året så kan det inte bli någon aktuell bok. Jag har ju inget tvång när det gäller läsningen så det kan faktiskt bli vilken bok som helst. Antagligen en deckare eller en historisk roman

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Vad svårt! Jag älskar alla böcker av Diana Gabaldon, Patricia Cornwell, Tess Gerritsen, Philippa Gregory, Alexandra Potter så kanske någon av dessa författares böcker.

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta. På stranden är det så livligt och man får sand överallt samt ont i armarna eller nacken beroende på ställningen man läser i...

8. Deckare eller roman?
Deckare

9. Favoritgenre?
Jag har tre stycken; deckare, historia och chicklit, i den ordningen.

Inga kommentarer: