fredag 1 november 2013

Månadsrapport - Oktober 2013



1. Jonas Jonasson - Analfabeten som kunde räkna
2. Belinda Bauer - Mörk jord
3. Isabella Löwengrip, Pingis Hadenius - Economista
4. Sofie Sarenbrandt - Vila i frid
5. Caitlin Moran - Morantologi
6. Agneta Sjödin - Ett ljus i mörkret
7. Robert Gustafsson - Från vaggan till deadline
8. Denise Rudberg - Två gånger är en vana
9. Victor Hugo - Ringaren i Notre Dame
10. Michael White - Equinox
11. Martina Haag - Fånge i hundpalatset
12. Jane Austen - Förnuft och känsla
13. Selma Lagerlöf - Herr Arnes penningar
14. Karin Slaughter - Fraktur
15. Bea Uusma - Expeditionen: Min kärlekshistoria
16. August Strindberg - Hemsöborna
17. Simona Ahrnstedt - Betvingade


Totalt antal lästa böcker: 17 st

Lästa på svenska: 17 st
Lästa på engelska: 0 st

Lånade från biblioteket: 5 st
Lästa från bokhyllan: 0 st
Ljudböcker: 12 st

Utmaning Boktolvan: 0 st
Utmaning Alfabetet: 5 st
Utmaning Engelska böcker: 0 st
Utmaning Klassiska böcker: 4 st
Utmaning Tegelsten: 0 st
Utmaning Presentböcker: 0 st
Kaosutmaningen: 3 st


Bästa boken var: Fraktur och Betvingade var helt klart bäst! Jag älskar verkligen deckare som har ett högt tempo och historiska romaner som är väldigt verklighetstrogna. Karin Slaughter har jag läst en bok av förut så hon visste jag var bra (och det finns fler böcker av henne att läsa!) men Simona Ahrnstedt var en ny bekantskap. Jag har hennes bok Överenskommelser hemma så den kommer jag kasta mig över väldigt snart.

Sämsta boken var: De flesta böckerna denna månad var bara okej, tyvärr, men jag blev besviken på Analfabeten eftersom jag älskade Hundraåringen. Boken var inte dålig men jag hade höga förväntningar som inte infriades.

Sammanfattning av månaden: Det här var en väldigt bra läsmånad, framförallt eftersom jag upptäckte ljudboken och kunde därmed avverka fler böcker än annars. Nu har jag inte förlängt min provmånad med Adlibris Mondo så nästa månad blir en mer normal läsmånad för mig. Kul att kunna lyssna på några klassiska böcker som annars kan bli lite sega att läsa själv. Läsning ska vara njutning och jag börjar inse mer och mer vilka typer av böcker som håller mig fast i flera timmar åt gången.

Planerar att läsa i November: Jag har ju min bibliotekshög hemma som måste betas av, och sedan ska jag försöka läsa ut "Mordet i Eiffeltornet" av Claude Izner och "Viskningar i natten" av Carla Neggers så att jag får mina författare på bokstäverna I och N till Författarutmaningen.


3 kommentarer:

[Anna] sa...

Wow vilken bra månad :)

Klara sa...

Bra gjort att ha läst 17 böcker på en månad! :)

Liz sa...

Ja det hör verkligen till ovanligheten att jag hinner med så många böcker :)