måndag 1 juni 2015

Månadsrapport - Maj 2015


1. Patricia Cornwell - De dödas bok


Totalt antal lästa böcker: 1 st

Lästa på svenska: 1 st
Lästa på engelska: 0 st

Lånade från biblioteket: 0 st
Lästa från bokhyllan: 1 st

Författarutmaningen: 0 st
Boktolvan: 0 st
Utmaning Klassiska böcker: 0 st
Utmaning Engelska böcker: 0 st
Utmaning Tegelsten: 0 st
Utmaning Hyllvärmare: 0 st


Sammanfattning av månaden: Det här var ingen bra läsmånad och jag borde ha hunnit med några fler böcker. Första veckan i maj reste vi till Rom och då läste jag endast på flyget, och när jag väl kom hem så hade jag nästan 2 000 foton att gå igenom... Bortförklaringar, jag vet, men ibland blir det inte så mycket läsning och det är faktiskt helt okej. Tyvärr vart jag väldigt besviken på Cornwells bok. Hon är en av mina favortiförfattare och brukar alltid leverera men denna bok var inte alls lika bra som hennes andra. Jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka.

Planerar att läsa i Juni: Precis vad jag vill! Jag har några böcker om Pompeji som jag har lånat på bibblan och håller på och läser just nu. Jag har även några böcker som jag lånat av mina föräldrar som jag vill prioritera. Sedan har jag 13 st påbörjade böcker som det vore fint om jag faktiskt läste ut. Dessutom finns det en liten hög på nattduksbordet med ca 10 st nya böcker som jag vill läsa innan de får en plats i bokhyllan.


Inga kommentarer: