fredag 3 juli 2015

Månadsrapport - Juni 2015


1. Per Anders Fogelström - Vävarnas barn
2. Karin Slaughter - Faithless
3. Jojo Moyes - Sista brevet från din älskade
4. Ann-Marie Dock - Tidiga barndomsminnen
5. Ana Seymour - Präriens ros


Totalt antal lästa böcker: 5 st

Lästa på svenska: 4 st
Lästa på engelska: 1 st

Lånade från biblioteket: 2 st
Lästa från bokhyllan: 1 st
Lånade från familj/vänner: 2 st

Författarutmaningen: 2 st
Boktolvan: 0 st
Utmaning Klassiska böcker: 0 st
Utmaning Engelska böcker: 1 st
Utmaning Tegelsten: 1 st
Utmaning Hyllvärmare: 0 st


Bästa boken var: Både Faithless och Sista brevet från din älskade var fantastiskt bra! Faithless var riktigt läskig (som alla hennes böcker är) och jag hade svårt att sluta läsa boken. Sista brevet från din älskade kunde jag inte sluta tänka på när jag väl hade lagt ifrån mig den. Det var verkligen oväntade vändningar och flera gånger blev jag tårögd.
Jag visste ju att jag skulle gilla Karin Slaughters bok men jag hade faktiskt glömt hur himla bra Jojo Moyes är. Tur att det finns fler böcker att läsa av båda dessa författare.

Sämsta boken var: Ingen av böckerna.

Sammanfattning av månaden: Juni var en helt okej läsmånad men jag hade kunnat klämma in en bok till. Jag har nämligen bara några sidor kvar i boken När döden kom till Pemberley, men den är så seg så jag hade ingen lust att läsa klart den. Fast visst ska jag tvinga mig själv till det, men det får bli nu i juli.

Planerar att läsa i Juli: Jag har ju min Sommarlista som jag längtar efter att påbörja men jag har även 3 böcker från biblioteket som jag vill läsa. Vi får se hur jag prioriterar men jag hoppas innerligt att jag får mycket lästid nu under semestern.


2 kommentarer:

[Anna] sa...

Jag som är barnledig får ju ingen semester och nu när sambon har semester så jag har mer tid att läsa då har jag blivit förkyld och tycker inte att det känns så somrigt ännu :( Solen vill inte skina här uppe dock är det kvavt och riktigt varmt och regnar :( Saknar att ligga ute och läsa!

Liz sa...

Åh vad trist att du blev förkyld :( Hoppas att det fort går över så att du kan njuta av sommaren. Här regnade juni bort men den sista veckan har vi haft det väldigt varmt. 30 grader i skuggan och över 40 grader i solen och vindstilla. Hoppas solen kommer till dig med :)