fredag 7 april 2017

Månadsrapport Mars 2017


1. M.J. Arlidge - Little boy blue
2. Jessica Almenäs och Lovisa Sandström - Stora träningsboken för kvinnor
3. Sanna Ehdin - Mat som läker
4. Graeme Cameron - Normal


Antal lästa böcker: 4 st

SIDOR
Antal sidor: 1 039 sidor
Snitt antal sidor per bok: 260 sidor/bok
Böcker på 0-300 sidor: 2 st
Böcker på 301-400 sidor: 2 st
Böcker på 401-500 sidor: 0 st
Böcker på 501-1000 sidor: 0 st

SPRÅK
Lästa på svenska: 3 st
Lästa på engelska: 1 st

FORMAT
Lånade från biblioteket: 2 st
Lästa från bokhyllan: 2 st
E-böcker: 0 st
Ljudböcker: 0 st

GENRE
Deckare/Thrillers: 2 st
Historiska: 0 st
Chicklit: 0 st
Nutida romaner: 0 st
Biografi/Fakta: 2 st

KVINNA / MAN
Kvinna: 2 st
Man: 2 st

NYA FÖRFATTARE / LÄSTA TIDIGARE
Nya: 2 st
Gamla: 2 st

RATING
5 stjärnor: 1 st
4 stjärnor: 2 st
3 stjärnor: 1 st

LÄNDER Southampton/England och Sverige


Bästa boken var: Böckerna om Helen Grace är alltid bra och spännande. De två fakta-böckerna denna månad var väldigt intressanta och lärorika.

Sämsta boken var: "Normal" var inte dålig, inte alls, men den var inte alls som jag hade förväntat mig. Kul att få följa en seriemördare som man dessutom upptäcker är rätt sympatisk. Det kändes nästan lite obehagligt när man faktiskt hejar på honom till slut. Trots det så är denna bok endast OK i mitt tycke och fick därför betyget 3 av 5, vilket gör den till månadens "sämsta" bok.

Sammanfattning av månaden: Jag hade kunnat läsa ut 7 böcker denna månad eftersom tre pågående böcker närmar sig sitt slut men vi började renovera sovrummet nu i mars och det har tagit det mesta av min tid och fokus.

Planerar att läsa nästa månad: Jag ska försöka läsa ut böckerna som jag har hemma från biblioteket och sedan har jag en liten hög med nya böcker som jag bara längtar efter att påbörja. Det vore även bra om jag kunde läsa några av böckerna till mina utmaningar. Vi får se hur det går, för när sovrummet är färdigt så ska vi renovera badrummet...



Inga kommentarer: