måndag 14 maj 2012

Bokbloggsjerka 11-14 maj

Jag har missat några bokbloggsjerkor på sista tiden men den här ville jag inte missa!

Veckans fråga:
Upptäckte du någon ny författare under förra året som du kan berätta lite om?

Jag upptäckte faktiskt två nya favorit-författare förra året; Jo Nesbø och Alexandra Potter. Eftersom de flesta säkert känner till Jo Nesbø så tänkte jag berätta lite om Alexandra Potter.

Hon föddes i Yorkshire, England och har skrivit för både Elle, Vogue och Cosmopolitan. Hennes första bok var What's new, Pussycat? som gavs ut år 2000 och hamnade direkt på topplistan. Två av hennes böcker, däribland What's new, Pussycat, ska bli filmer och hennes böcker är publicerade över hela Europa och Asien.Hon har vunnit flera priser och varit med i flera stora TV-kanaler.
Nu bor hon i LA och intervjuar kändisar för olika tidningar. Sammanlagt har Alexandra Potter givit ut 9 böcker, varav jag har läst två; Who's that girl? och Me and Mr. Darcy. Jag har boken Be careful what you wish for i bokhyllan som väntar på att bli läst och jag älskar hennes chiclit-böcker! De är smarta, roliga och intressanta. Rekommenderas varmt!

2 kommentarer:

Annika sa...

För en del år sedan läste jag en del chiclit böcker men Alexandra Potter har jag aldrig hört talas om tidigare. Jag ska lägga hennes namn på minnet till nästa gång jag kommer att läsa en eller ett par böcker utanför deckarsfären.

Tack för tipset!

Liz sa...

Gör det, hon är väldigt underhållande! :)