onsdag 30 maj 2012

Paris

Jag har haft lite bloggtorka och har valt bort datorn till förmån för solen och böcker...
Under helgen (tors-sön) var jag och killen i Paris för första gången och jag förälskade mig totalt i staden! Jag älskar allt där; historiska byggnader i mängder, mysiga caféer, vackra parker, språket, atmosfären!
Nu när jag är hemma igen vill jag inte riktigt släppa taget om Frankrike så jag kastade mig genast över boken "Axel von Fersen och drottning Marie-Antoinette" av Margareta Beckman.
Vi hann inte se slottet i Versaille (eller Sacre Coeur) men allt annat hann vi med, bl.a. Conciergie - fängelset där Marie-Antoinette satt fängslad innan hon giljotinerades på Place de la Concorde.



2 kommentarer:

Louise sa...

Har också velat läsa Axel von Fersen och drottning Marie-Antoinette ett tag - ska bli intressant att läsa vad du tyckte om den sen! :)

Liz sa...

Den är väldigt bra hittills! Hon skriver fakta med inlevelse och känslor så att det känns som en roman :) Ska skriva ihop en recension sen.