tisdag 4 september 2012

Fifty Shades-serien

Jag är helt såld på boken Fifty Shades of Grey!! Den är grymt bra, jag kan inte lägga den ifrån mig och jag förstår verkligen varför den har sålt bättre än Harry Potter i England. Jag rekommenderar den varmt till alla, och helst på engelska eftersom jag är helt övertygad om att mycket av hans gentlemanna-sätt och deras snabba repliker sinsemellan lätt försvinner vid en översättning. Nej, boken handlar inte bara om sex. Det mest intressanta är hur deras relation utvecklas och anledningen till att man smälter över Mr Christian Grey är helt enkelt för att han är nästintill perfekt. Han är snygg, sexig, en gentleman, kärleksfull, rolig, charmig, smart, rik och helt enkelt underbar. Jag var väldigt skeptisk till boken i början och köpte den mest som en kul grej när jag var i Prag (och lite nyfiken var jag ju såklart). Tänkte att BDSM-sex kan inte hetsa upp mig, men nästan allt Mr Grey gör är upphetsande! Åh vad jag vill vara Ana Steele ibland. Så fort jag öppnar boken vet jag att det kommer börja pirra i hela kroppen.. 
En ordentlig recension kommer så snart boken är utläst (ca 50 sidor kvar).

Idag kom bok nr 2 "Fifty Shades Darker" och bok nr 3 "Fifty Shades Freed" i serien hem till mig från Adlibris. Jag kommer antagligen kasta mig rakt på Fifty Shades Darker så snart jag är klar med den första. 


5 kommentarer:

Nilmas Bokhylla sa...

Guuud vad härligt att läsa något positivt! är halvvägs in i boken och gillar den än så länge :)

Louise sa...

Har följt ditt råd nu och reserverat den på biblioteket, vet dock inte hur lång evigheten är som man måste vänta på att få läsa den ;)

Liz sa...

Vad kul, den är verkligen grym! Men lova att du läser den på engelska. Den svenska versionen verkar vara ett skämt.. Jag ligger en bit in i bok 3 nu och vill inte att den ska ta slut. Bok 2 är nog bäst hittills :)

Jennifer sa...

När kommer recensionen av del 2?? ;D

Liz sa...

Jag ska skriva ihop en recension på del 1 och 2 så snart jag orkar ta tag i det. Förhoppningsvis redan i helgen :)