fredag 17 augusti 2012

Nya böcker

Jag vet att jag köper fler böcker än jag hinner läsa ut, men böcker är min stora hobby (och smink!). Jag älskar att få hem nya böcker, titta på dem, ta på dem, lukta på dem, sortera in dem i bokhyllan och sedan titta på dem lite till. Känslan är euforisk!
Så igår kom dessa böcker hem till mig:
(Omslagen är helt fantastiskt vackra!)

Diana Gabaldon - Som ett eko (sista i serien om Jamie och Claire. Har den hemma inbunden men jag föredrar pocket. Ligger inte riktigt där ännu, håller på med bok nr 4 i serien.)
Diana Gabaldon - The Scottish Prisoner (sista i serien om John Grey. Har inte läst någon av dem ännu, men jag älskade omslaget!)
Diana Gabaldon - Lord John och kärlekens ljuva plåga (del 1 i serien om John Grey. Jag älskar Diana Gabaldons böcker så jag var tvungen att börja på denna serie också.)
Philippa Gregory - The Lady of the Rivers (sista delen i serien om den Vita och Röda drottningen. Jag har läst nästan alla böcker av Philippa Gregory. Älskar hennes böcker!)
Alexandra Potters alla resterande böcker som jag inte har läst eller har hemma. (jag älskar hennes böcker! Riktigt bra chiclit, man blir aldrig besviken. Och omslagen är några av de finaste jag sett - och hör ihop!)
Lucy Dillon - The secret of happy ever after (läste en fin recension om denna bok och den handlar om en bokhandel. Härligt!)

3 kommentarer:

Louise sa...

Det är ju verkligen underbart med nya böcker! Älskar också att få placera dem i bokhyllan och titta på dem och längta efter att få läsa dem :)

[Anna] sa...

Vad jag blev nyfiken på Alexandra Potters böcker, vad heter denförsta? :) Du måste säga till när du har läst Diana Gabaldons böcker i serien om John Grey omslaget är ju underbart :)

Liz sa...

Jag tror att den första heter "What's new pussycat?" men alla böckerna är fristående. Jag har läst "Who's that girl?" och "Me and Mr Darcy". Hon är grymt bra!
Jag lovar att skriva en recension på John Grey-böckerna. Tror att de kommer vara riktigt bra :)