måndag 3 mars 2014

Månadsrapport - Februari 2014


1. Carin Gerhardsen - Mamma, pappa, barn
2. Deborah Hale - Jungfrufärd
3. Patricia Cornwell - Rovdjuret
4. Jane Green - Den andra kvinnan


Totalt antal lästa böcker: 4 st


Lästa på svenska: 4 st
Lästa på engelska: 0 st

Lånade från biblioteket: 0 st
Lästa från bokhyllan: 4 st

Författarutmaningen: 3 st
Boktolvan: 0 st
Utmaning Klassiska böcker: 0 st
Utmaning Engelska böcker: 0 st
Utmaning Tegelsten: 0 st
Utmaning Presentböcker: 0 st
Kaosutmaningen: 2 st
Titelutmaningen: 3 st


Bästa boken var: Både "Mamma, pappa, barn" och "Rovdjuret" var grymt bra! Älskar att läsa deckare/thrillers för jag dras med in i boken och kan inte sluta läsa. Jag skrev en kortare recension på "Mamma, pappa, barn" här och nu längtar jag efter bok nr 3, "Vyssan lull". Patricia Cornwells böcker är alltid lika spännande men i "Rovdjuret" blev jag förbannad på hur karaktärerna har förändrats. Jag hoppas verkligen att detta löser sig till nästa bok.

Sämsta boken var: Ingen av böckerna var sämst. Jag valde med flit böcker som jag skulle njuta av.

Sammanfattning av månaden: Detta var första gången som jag på förhand hade valt ut vilka böcker jag skulle läsa under månaden och det fungerade bra. Eftersom jag har fullt upp med bröllopsförberedelser och att övningsköra så hinner jag bara läsa på helgerna. Därför passar 4 böcker perfekt att läsa under en månad för mig.

Planerar att läsa i Mars: Det kommer ett eget inlägg om min läslista för mars, men jag kan avslöja att det är tre deckare och en historisk bok.


Inga kommentarer: