torsdag 16 april 2015

Uppdaterade läsutmaningar

Jag har uppdaterat mina läsutmaningar för 2015 eftersom det går så pass bra för mig. Meningen med dessa utmaningar, för min del, är att trigga mig själv att läsa mer böcker. Jag går igång på att kryssa saker från listor och när jag då ser tydligt framför mig hur läsningen går så vill jag bara läsa mer och mer. Så nu har jag uppdaterat tre av mina utmaningar, nämligen dessa:


Läsa 40 böcker sammanlagt
Från början satte jag målet vid 30 böcker eftersom 2014 var ett så dåligt läsår för mig, men nu har jag redan läst 24 böcker i år så jag borde absolut hinna läsa 40 st totalt, kanske t.o.m. 50 st. Läsglädjen är verkligen tillbaka nu när stressen från förra året är borta.

Lästa böcker 2015

24/40


Läsa 5 engelska böcker
Först satte jag endast 3 st böcker på engelska som mål men sanningen är att jag har väldigt många engelska böcker i bokhyllan som jag verkligen vill läsa så jag höjer målet till en lite jämnare (eller snarare udda..) siffra.

Engelska böcker 2015

1/5


Läsa 5 tegelstenar
Då jag har sänkt mitt mått på tegelsten från 1000 sidor till 500 sidor så känns det också relevant att höja målet från endast en tegelsten till 5 st. Två är redan utlästa och fler lär det bli eftersom många av de böckerna som jag längtar efter att läsa faktiskt har fler än 500 sidor.

Tegelstenar 2015

2/5



Inga kommentarer: