torsdag 9 april 2015

TBR - uträkning

Här kommer en eye-opener för mig när det gäller alla olästa böcker som finns hemma i bokhyllan:
(Jag hittade den hos Marklars som i sin tur hittat den hos Beate)




Det här är ju helt galet!! Inte nog med att jag faktiskt har 530 olästa böcker hemma, det skulle även ta mig över 10 år att läsa ut dem!
Sist jag räknade på detta skulle det ta mig 5 år att läsa ut alla mina böcker och nu är vi alltså uppe på 10 år!! Nä, nu är det skärpning. Fr.o.m. nu ska jag:

1. I första hand läsa alla de böcker som jag verkligen VILL läsa (från bokhyllan såklart)
2. Inte låna något från biblioteket
3. Absolut INTE köpa några nya böcker
4. Ev sålla bort de böcker som jag har fått och inte känner för att läsa, egentligen
5. Försöka öka mitt lästempo liiite (jag vet ju att det går)


Nu har jag gått igenom alla olästa böcker och försökt att rensa bort de som jag faktiskt inte vill läsa och då hamnar jag på 442 st (som finns listade här). Så denna bild är mer rättvis:




Här kan du själv räkna ut hur lång tid det skulle ta att läsa ut alla dina hyllvärmare


2 kommentarer:

[Anna] sa...

Jag hamnar nog där kring 10 år oxå...eller mer...vågar inte räkna mina olästa igen...de bara ökar okontrollerat men försöker bearbeta dom sakta med säkert :) Och jag vill aldrig ligga på 0 olästa hemma utan gillar att ha lite av varje att välja på :)

Liz sa...

Jag håller helt med dig, jag vill aldrig någonsin ha 0 olästa böcker hemma. Jag älskar att titta på mina bokhyllor och veta att jag har många härliga lässtunder framför mig :)