lördag 7 september 2013

Fem frågor - utmaning

Jag har blivit taggad av Dolas Bokblogg att svara på följande frågor:

Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Ingen alls. Jag startade en privat blogg för ca 10 år sedan som handlade om mitt liv. Därefter startade jag en sminkblogg eftersom det är ett stort intresse och sedan var steget inte långt till att starta en bokblogg eftersom det är mitt största intresse. Jag har även en träningsblogg och en blogg som är hemlig fram till i maj 2014 ;) Den privata bloggen är nedstängd sedan länge.

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Mina inlägg handlar oftast om nya böcker som jag har köpt eller lånat på bibblan, enkäter som jag svarar på, recensioner av böcker som jag har läst, bokutmaningar etc. Därför kan det ibland vara uppehåll här på bloggen om jag inte orkar skriva recensioner på böckerna som jag har läst t.ex.

Vad vet de flesta inte om dig?
Jag tror att jag har avslöjat ganska mycket om mig själv här på bloggen genom åren. Om jag får välja mellan att spendera en fredagskväll ute på stan eller att sitta hemma och läsa en härlig bok så vinner hemmakvällen alla gånger. För 8-10 år sedan var det helt klart det motsatta men partybruden har lugnat ner sig.
I februari i år bytte jag dessutom mina linser mot glasögon på heltid. Vuxenpoäng? :)

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Jag bloggar ju inte så ofta... På fritiden älskar jag att läsa böcker/tidningar (Vi Läser och Amelia är favoriterna), titta på TV-serier, umgås med min pojkvän, resa, leka med mina brorsdöttrar.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Hm, vad menas med detta? Klädstil, lässtil, bloggstil? Ingen aning vad jag ska svara på detta.

Tagga 5 andra:
Vet inte vilka som har gjort denna utmaning så kör på ni som vill.


2 kommentarer:

Vilma sa...

SV: Jag har inte hittat några än, för jag har skaffat ett förbud just nu mot nya rec-ex och låneböcker...

Men jag tror att jag har några historiska romaner liggandes någonstans :)

Har du hittat några?

Liz sa...

Vilma - Klokt. Jag lovade mig själv i början på året att inte låna några böcker på bibblan eftersom jag har så många olästa hemma, men jag bröt mot det alldeles nyligen...

Jag har inte hittat någon ny författare som skriver historiska romaner nyligen men det kommer ju ut nya böcker av de författare man redan vet om :) Bodil Mårtensson har skrivit bra historiska romaner som utspelar sig på 1600-talet i Sverige.