lördag 25 januari 2014

Läslista 2014

Jag tänkte börja med en ny sak här på bloggen när det gäller min läsning. Jag har så himla många olästa böcker i min bokhylla att det allt som oftast är svårt att välja ut vilken bok jag ska läsa först, eftersom det finns så många att välja på! Så jag har satt ihop en läslista för 2014 där jag har valt ut de böckerna som lockar mig mest just nu och som jag därför helst ser att jag prioriterar. Läslistan finns längst upp bland mina flikar så att den är lättåtkomlig.

Utifrån denna lista tänker jag sedan i slutet av varje månad välja ut 4 böcker som jag lägger på mitt nattduksbord och läser under kommande månad. Om jag inte hinner läsa ut alla böckerna (t.ex. eftersom jag även följer många olika serier, tittar mycket på youtube och läser många tidningar) så får de som inte är utlästa följa med till nästa månads läsning. Om jag istället hinner läsa ut alla 4 böckerna innan månaden är slut så kan jag välja att lägga till fler böcker eller läsa lite ur den gigantiskt tjocka boken "Borta med vinden", som jag läser lite i vid sidan av.

Jag tror att detta kanske kan få mig att hålla igång mitt lästempo, men man vet aldrig. Kanske att detta inte alls funkar för mig, det får vi se, men jag gillar idén. Om jag orkar ska jag även försöka lägga upp ett inlägg i slutet av månaden där jag lite kort skriver vad jag tyckte om böckerna som jag läst.



1 kommentar:

[Anna] sa...

Låter som en bra ideé! Jag har ju ställt en hel bokhylla brevidsängen med olika slags böcker på olika hyllor men bara med olästa. Rec-exen ska få en egen hylla oxå är tanken..