söndag 2 maj 2010

En genuin gentleman av Nicola Cornick


Handling
I det idylliska Midwinter samlas damerna i en läsecirkel för att diskutera och umgås. Och nu har Rachel Odell äntligen funnit en plats där hon vill slå sig ner och bilda familj med en lämplig man. Men skenet bedrar. I all hemlighet opererar en spion för att underlätta en fransk invasion av England och en grupp adelsmän har fått i uppdrag att avslöja vem det är. Lord Cory Newlyn vägrar tro att hans barndomsvän Rachel är inblandad, men allt tyder på att någon av kvinnorna i läsecirkeln är den skyldiga. Enda sättet att få fram information är att kurtisera alla damerna och Cory tar sig mer än gärna an den sköna lady Rachel...

Mina tankar
Precis som alla Harlequin-böcker lämnar den här en bra känsla i magen efteråt men den fångade mig inte tillräckligt mycket för att jag skulle längta efter att fortsätta läsa den. Det jag uppskattade var att Rachel var en stark och självständig kvinna och Cory var en ödmjuk och charmig man. Ibland kan man bli upprörd över personporträtten om kvinnan är för mesig och mannen för självsäker, och då har jag svårt att fortsätta läsa till slutet. Däremot måste jag ju läsa de två efterföljande böckerna eftersom de ingår i en serie.

Betyg




Inga kommentarer: