måndag 30 juli 2012

Sammanfattning

Sommar-semestern är över för denna gång (förutom en resa till Budapest 17-20 aug) och jag skäms rejält över hur många böcker som jag har läst - eller snarare inte läst... Jag köpte en iPad 3 (eller "nya iPad") samma dag som semestern började och sedan försvann timmarna och dagarna. Jag fastnade även för olika tidningar och prioriterade dem framför böcker när jag väl la ifrån mig iPaden..

Sammanlagt har jag läst två hela böcker och två halva på tre veckor.. Jag har faktiskt lite ångest över detta. Semestern brukar vara den tiden då jag plöjer mest böcker, åtminstone 3-4 i veckan. Nåväl, det blir nog fler under mörka hösten istället..

Semestern spenderades i Turkiet, på landet, hemma och i Prag. Jag kan varmt rekommendera Prag - billigt, vackert, romantiskt och trevliga människor. Där inhandlades två böcker: "Fifty Shades of Grey" av E. L. James och "Thanks for the memories" av Cecelia Ahern. Jag är väldigt sugen på båda :)

Boken som jag läser just nu är "Kommer aldrig mer igen" av Hans Koppel och den är grymt bra! Spännande handling, korta kapitel som för handlingen framåt i ett rasande tempo och en annorlunda historia. Väldigt svår att lägga ifrån sig och antagligen läser jag ut den idag. Läs den!



Inga kommentarer: