tisdag 18 juni 2013

Årets läsutmaningar - so far

Usel uppdatering här, jag vet, och jag är inte så säker på att den kommer att bli så himla mycket bättre. Känner inte att jag har tid att uppdatera bloggen. Läsningen har också blivit lidande men de böcker som jag läser njuter jag av. Jag ligger 9 böcker efter mitt mål på Goodreads men jag räknar med att ta igen lite nu under sommaren.

Tänkte ändå skriva ner hur det går för mig med mina läsutmaningar för 2013:

Läsa minst 50 böcker
Jag har läst 18 böcker och ligger som sagt 9 böcker efter schemat

Läsa mig igenom alfabetet
Har läst 13 av 20 böcker så här ligger jag bra till

Läsa 12 nya författare
8 st är avklarade så den här utmaningen kommer jag nog klara

Läsa 3 klassiker
Har läst 2 st men känner ingen panik, det finns flera hemma i bokhyllan som jag är sugen på. Håller på med en nu: Borta med vinden av Margaret Mitchell

Läsa 5 engelska böcker
Jag har bara läst 4 st så här får jag kämpa på lite

Läsa 1 tegelsten
Håller på med boken Borta med vinden som är på över 1000 sidor

Läsa 1 presentbok
Har inte läst en enda men en bok ska jag klara av


Jag känner ingen stress med mina läsutmaningar. Den enda som jag är lite orolig för att inte klara är den första men det här är ju mest på skoj och för att höja tempot på läsningen lite. Jag varvar böcker med tidningar, serier och youtube så därför får det bli som det blir med läsningen.


Inga kommentarer: