onsdag 10 december 2014

Läslista december 2014

Jag vet att jag är lite sent ute men om man skulle ta och göra en liten läslista för december. Det kommer ju många röda och lediga dagar framöver så några böcker borde jag hinna läsa. Dessutom älskar jag listor av alla de slag!


Dessa böcker har jag lånat på biblioteket och det vore ju bra om jag hann läsa ut åtminstone några av dem:

Dick Harrison - Ofärd
Birger Bergh - Heliga Birgitta KLAR
Annika Sandén - Missdådare KLAR
Selma Lagerlöf - Jerusalem KLAR
Pia Gadd - Frillor, fruar och herrar KLAR
Bernard Cornwell - Det sista kungadömet KLAR
Frans G. Bengtsson - Röde Orm
Elisabet Regner - Det medeltida Stockholm KLAR
















Dessa böcker har jag lånat av vänner och borde med all rätt läsas först av alla:

Majgull Axelsson - Jag heter inte Miriam KLAR
Per Anders Fogelström - Vävarnas barn KLAR

















I mån av tid vore det trevligt om jag även hann med några böcker från min bokhylla, t.ex:

Diana Gabaldon - Det flammande korset
Elizabeth Chadwick - The greatest knight
Carin Gerhardsen - Helgonet KLAR
Lars Kepler - Sandmannen KLAR
Patricia Cornwell - De dödas bok KLAR
Jo Nesbö - Djävulsstjärnan
Alexandra Potter - Be careful what you wish for




Inga kommentarer: