torsdag 19 mars 2015

Vill läsa NU

Eftersom jag älskar listor och särskilt att stryka över dem när jag är klar, så får denna lista visa de böcker som jag verkligen VILL läsa i år. Då nästan hälften av dem är över 500 sidor och ungefär en fjärdedel är på engelska så kommer det att ta ett tag att beta av denna lista. Som en liten morot till mig själv kommer jag att lägga upp denna lista på sidan i bloggen och njuta när jag ser hur titlarna stryks över en efter en :)

(Böckerna står i min bokhylla och alla med stjärnor i slutet är över 500 sidor)


Adichie, Chimamanda Ngozi - En halvgul sol *
Ahern, Cecelia - Thanks for the memories
Ahrnstedt, Simona - Överenskommelser
Brown, Dan - Den förlorade symbolen *
Cartland, Barbara - Intrigernas hov
Chadwick, Elizabeth – The Greatest Knight *
Cornwell, Patricia - De dödas bok
Cossé, Laurence - Drömbokhandeln
Deaver, Jeffery - Tyst gisslan
Dillon, Lucy - The secret of Happy Ever After *
Falcones, Ildefonso - Katedralen vid havet *
Flynn, Gillian - Gone Girl *
Follett, Ken - Svärdet och spiran *
Gabaldon, Diana - Det flammande korset *
Gerhardsen, Carin - Helgonet
Gerritsen, Tess - The apprentice
Gregory, Philippa - The Lady of the Rivers
Guillou, Jan - Vägen till Jerusalem
Harrod Eagles, Cynthia – Galläpplet
Hildebrandt, Johanne - Freja - Sagan om Valhalla
James, E.L. - Fifty Shades Freed *
Kepler, Lars - Sandmannen *
Keyes, Marian - En förtjusande man *
Mitchell, Margaret - Borta med vinden *
Nesbö, Jo - Djävulsstjärnan
O'Flanagan, Sheila - Inte han!
Ohlsson, Kristina - Tusenskönor
Parrish, P.J. - Spår i snön
Potter, Alexandra - Be careful what you wish for
Weir, Alison - A Dangerous Inheritance *


Inga kommentarer: