onsdag 1 mars 2017

Read-a-thon #4 - Engelska böcker

Det gick inge vidare med min Read-a-thon #3 - Lila omslag. Jag läste i två olika böcker med lila omslag och den ena av dem blev utläst men just den veckan var kaos för mig. Jag jobbade sena kvällar och var i Norge med jobbet tors-fre samt hade en fullbokad helg, så jag kom halvvägs i två böcker men slutförde inga den veckan. Jag valde helt enkelt att bara hoppa över den Read-a-thon. Däremot gillade jag verkligen upplägget så jag ska definitivt ha en liknande Read-a-thon snart igen.

Denna Read-a-thon gäller engelska böcker och eftersom jag har två engelska böcker från biblioteket hemma så passar det perfekt.

De böcker som jag valde att läsa under denna vecka var:
1. M.J. Arlidge - Liar liar
2. M.J. Arlidge - Little boy blue


Såhär såg sidantalet/dag ut för mig:
20 feb: sid 1-130 i "Liar liar" (130 sidor totalt)
21 feb: sid 131-184 i "Liar liar" (54 sidor totalt)
22 feb: sid 185-309 i "Liar liar" (125 sidor totalt)
23 feb: sid 310-397 i "Liar liar" (88 sidor totalt)
24 feb: sid 398-442 i "Liar liar" (45 sidor totalt) - KLAR
25 feb: sid 1-95 i "Little boy blue" (95 sidor totalt)
26 feb: sid 96-135 i "Little boy blue" (40 sidor totalt)

Totalt läste jag alltså 1,5 böcker och 577 sidor vilket får anses vara riktigt dåligt. Jag vet inte, jag tror att jag känner mig pressad av detta och då är det lika bra att ta en paus från mina Read-a-thons. Det ska vara glädje och öka min läsning annars får det vara.




Inga kommentarer: