måndag 13 juli 2020

#AYearAThon: Buzzword

Ibland hänger jag på olika read-a-thons som dyker upp på Goodreads, Youtube, Instagram eller Twitter och nu fick jag mail via Goodreads att det pågår en read-a-thon fr.o.m. idag 13/7 t.o.m. söndag 19/7. Man kan antingen välja att endast läsa böcker som handlar om olympiska sporter eller välja ett eget buzzword. Det innebär att man läser böcker med ett särskilt ord i titeln, och denna gång kan man välja ordet själv. Jag upptäckte att jag har tre böcker hemma med ordet "flickan" i titeln och fem böcker i min virtuella bokhylla på Storytel. Har jag tur och får tillräckligt med lästid denna vecka så kan jag nog hinna med tre böcker totalt och de som jag kan välja mellan är:

Correa, Armando Lucas - Den tyska flickan
Jenoff, Pam - Cirkusflickan
Kinsella, Sophie - Flickan från tjugotalet
Webb, Katherine - Den engelska flickan
Griffiths, Elly - Flickan under jorden
Gustavsdotter, Maria - Flickan på kyrkogården
Kane, Andrea - Flickan som försvann
Lee, Hyeonseo - Flickan med sju namn


Om du vill läsa mer om detta så klicka här (Goodreads) eller här (Twitter).

UPPDATERING:
Jag hann läsa en bok (Cirkusflickan av Pam Jenoff) och lyssna på en bok (The English girl av Katherine Webb) under veckan så jag är nöjd med resultatet av denna read-a-thon. Båda böckerna var väldigt intressanta och får fyra stjärnor var i betyg.

Inga kommentarer: