tisdag 29 juni 2010

Den osynlige av Patricia Cornwell

Handling
Fyra kvinnor har dött. De har ingenting gemensamt – utom sin mördare. De har fallit offer för en seriemördare som rör sig genom staden och efterlämnar brutalt skändade offer. En kvinna är fast besluten att avslöja honom: rättsöverläkaren dr Kay Scarpetta, framgångsrik forskare och den första kvinna som lyckats bli chef för en amerikansk delstats rättsmedicinska institution, till många manliga kollegors avund. Men gradvis upptäcker Scarpetta att hon har flera fiender. Någon inifrån hennes eget laboratorium vill sabotera hennes utredning. Dessutom vill någon se henne död.

Mina tankar
Jag älskar ju Cornwell, som ni nog vet om ni följer min blogg. Jag har samlat ihop nästan alla hennes böcker och plöjer mig igenom dem, och jag kan bara skriva samma sak om denna bok som jag skrev om den förra; hon är fantastisk och jag kan inte slita mig från hennes böcker! Riktigt spännande, nagelbitande thriller som jag skulle rekommendera till vem som helst!

Betyg




Inga kommentarer: