torsdag 2 januari 2014

Betyg på årets böcker

Eftersom jag är så dålig på att ta mig tid att skriva recensioner på böckerna som jag läser så tänkte jag åtminstone betygsätta dem här.
Några böcker som jag läste i början av året har jag recenserat. Ni kan hitta länkarna här.


Betyg 5 av 5
Lynn Kurland - A dance through time
Patricia Cornwell - Dödligt spår
Alexandra Potter - You're the one that I don't want
Lynn Kurland - The very thought of you
Lars Kepler - Paganinikontraktet
Dan Brown - Da Vinci koden
Dan Brown - Änglar och demoner
Simona Ahrnstedt - Betvingade


Betyg 4 av 5
Lauren Oliver - Delirium
Tess Gerritsen - Där andra regler gäller
Carin Gerhardsen - Pepparkakshuset
Lars Kepler - Eldvittnet
Harlan Coben - Berätta inte för någon
Diana Gabaldon - The Outlandish Companion
Ninni Schulman - Pojken som slutade gråta
Anna Laestadius Larsson - Barnbruden
Deborah Hale - Höglandets skönhet
Michael White - Equinox
Karin Slaughter - Fraktur
Bea Uusma - Expeditionen: Min kärlekshistoria
Liz Coley - Berövad
Margit Sandemo - Yrsa
Hans Koppel - Kom ska vi tycka om varandra


Betyg 3 av 5
Fannie Flagg - En röd liten fågel i juletid
Edgar Allan Poe - The Tell-Tale Heart
J.R.R. Tolkien - Bilbo en hobbits äventyr
Caitlin Moran - Konsten att vara kvinna
Juliet Landon - Triumfens tårar
Janet Evanovich - Lovligt byte
Terri Brisbin - En kvinnas hjärta
Gunnel Dahlqvist - Otto Slaktares påg
Bodil Mårtensson - Barkhes döttrar
Sofie Sarenbrant - Vecka 36
Deborah Spungen - Inte som andra döttrar
Fredrik Backman - En man som heter Ove
Jonas Jonasson - Analfabeten som kunde räkna
Sofie Sarenbrant - Vila i frid
Caitlin Moran - Moranthologi
Agneta Sjödin - Ett ljus i mörkret
Robert Gustafsson - Från vaggan till deadline
Denise Rudberg - Två gånger är en vana
Victor Hugo - Ringaren i Notre Dame
Jane Austen - Förnuft och känsla
Peter James - Den enes död
Oxana Kalemi - Såld
Robert Goolrick - Trogen hustru sökes


Betyg 2 av 5
Cecelia Ahern - Gåvan
Belinda Bauer - Mörk jord
Martina Haag - Fånge i hundpalatset
August Strindberg - Hemsöborna
Claude Izner - Mordet i Eiffeltornet
Carla Neggers - Viskningar i natten
Elizabeth George - Till minne av Edward


Betyg 1 av 5
Isabella Löwengrip, Pingis Hadenius - Economista
Selma Lagerlöf - Herr Arnes penningar



1 kommentar:

Vilma sa...

Sv: Jag har faktiskt ingen aning om vad jag heter på Goodreads...
Jag är inloggad hela tiden, så jag kollar inte riktigt vad jag heter xD
Men jag tror att det antingen är Dola, dolasbokblogg eller vildav@live.se :)

Vad heter du då? :D