onsdag 18 februari 2015

Nya böcker från biblioteket

Igår var jag på biblioteket för att låna några böcker och eftersom de sålde ut böcker för 5 kr/styck så fick följande böcker följa med mig hem:







* Mörkrets väg av Michael Cox
* Dödligt svek av Jan Mårtensson
* Häxan av Jan Mårtensson
* De tre musketörerna av Alexandre Dumas
* Kungars död (Kejsaren-serien) av Conn Iggulden
* Svikaren av Katarina Wennstam
* När mörkret faller av Ian Rankin
* Marcoeffekten av Jussi Adler Olsen
* Nybyggarna av Wilhelm Moberg
* Sigrids hemlighet av Karin Wahlberg
* Rosengädda nästa! av Emma Hamberg
* 1812 av Lars Widding
* To kill a Mockingbird av Harper Lee

De här böckerna kommer säkert bli riktiga hyllvärmare för den enda som jag verkligen är sugen på är "Sigrids hemlighet" av Karin Wahlberg... Jag kanske ger bort böckerna av Jan Mårtensson till min pappa eftersom han älskar att läsa hans böcker. Ian Rankin och Jussi Adler Olsen köpte jag eftersom jag vill prova att läsa dessa författare. Katarina Wennstam och Emma Hamberg skriver bra böcker så även om jag inte är sugen på att läsa dessa nu så vill jag ha dem hemma. To kill a Mockingbird är en klassiker som jag inte har läst än. Nybyggarna läste jag för flera år sedan men jag älskade Mobergs böcker så den kanske jag läser om.

Jag ska förbi Myrorna imorgon då de öppnar sin bokrea eftersom de alltid har pocket för 5-10 kr då, och jag föredrar pocket framför inbundna böcker. Ska bli spännande att se om jag hittar nåt kul där i år.


Inga kommentarer: