torsdag 31 januari 2019

Läsutmaningar 2019

Nu är det snart februari men jag kom på att jag inte har delat med mig av mina läsutmaningar för 2019. Här kommer de:

Läsa 50 böcker
De senaste åren har jag läst 30-40 böcker/år så jag tänkte att detta år ska jag sätta ribban högt. Det beror dels på att jag har mer fritid sedan vi flyttade (närmare till jobbet, längre kvällar) och dels på att jag numera kan njuta av att lyssna på ljudböcker via Storytel. Jag vet att det bara handlar om att prioritera läsningen framför t.ex. Netflix och jag är redo för det nu.

Läsa 5 böcker över 500 sidor
Jag märker att jag drar mig undan lite från tjocka böcker vilket är så dumt då några av mina absoluta favoritböcker var på över 500 sidor. Jag har fler riktigt tjocka böcker i bokhyllan och jag är helt övertygad om att jag kommer älska de böckerna, så 2019 är året då jag äntligen läser ut dem.

Min egen bokutmaning
Jag gillar listor och att kryssa av saker från listor så på detta sätt gör jag läsningen ytterligare lite roligare. Bokutmaningen går ut på att hitta böcker att läsa som passar in på påståendena som jag har kommit på. Det kan t.ex. vara "läs en bok med blå framsida", "läs en bok på engelska" eller "läs en bok med en bok på framsidan". Allt som pushar mig att läsa ännu mer är bra, och denna utmaning gör det.

Jag har sammanställt mina läsutmaningar under fliken Läsutmaningar 2019 där jag kan följa upp mig själv under året.



Inga kommentarer: