lördag 1 december 2012

Månadsrapport - November



Läst i November 2012

1. Camilla Grebe/Åsa Träff - Bittrare än döden
2. Lucy-Anne Holmes - Femtio sätt att träffa den rätte
3. Bingo Rimér - En flickfotografs bekännelser
4. Lucy Dillon - Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
5. William Faulkner - Det allra heligaste
6. Martina Haag - Heja, heja
7. Sven-Bertil Jansson - Erikskrönikan: Redigering, inledning och kommentar

Totalt antal lästa böcker: 7 st

Lästa på svenska: 7 st
Lästa på engelska: 0 st

Lånade från biblioteket: 3 st
Lästa från bokhyllan: 4 st

Utmaning Boktolvan: 2 st
Utmaning Alfabetet: 3 st
Utmaning Engelska böcker: 0 st

Bästa boken var: Det står mellan Femtio sätt att träffa den rätte och Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. Båda var riktigt bra chicklit som fick mig att skratta och må bra.

Sämsta boken var: Här står det mellan Det allra heligaste och Erikskrönikan. Båda var svåra att ta sig igenom med knepigt språk och osammanhängande handling.

Sammanfattning av månaden: Det här var nog den bästa månaden hittills. Jag hade velat läsa ut ytterligare en bok men livet kom i vägen (umgicks med mamma och pappa som kom hem från Portugal och så hade vi julfest på jobbet)

Planerar att läsa i December: Jag har en hel hög med böcker som jag lånat på biblioteket och dessa ska läsas ut i den mån jag hinner. Sedan har jag två julböcker som jag väntat med till december och nu när snön har kommit så känns det rätt att börja med dem. Det är En röd liten fågel i juletid och En julsaga.


Inga kommentarer: