torsdag 10 januari 2013

Årsrapport - Läsutmaningar

Jag kom på att jag aldrig gjorde något inlägg om hur mina utmaningar för 2012 gick. Jag gjorde en årsrapport över alla lästa böcker, men fokuserade aldrig på läsutmaningarna. Sedan kom inlägget med alla mina läsutmaningar för 2013 och då glömde jag helt bort 2012. Här kommer nu en sammanfattning över 2012s utmaningar:

Läsa minst 30 böcker
Jag läste 47 böcker så alltså klarade jag denna utmaning med bravur! Jag hade ett bra lästempo i början och slutet av året. Under sommaren var det för mycket fokus på tidningar och min iPad.

Läsa mig igenom alfabetet
Jag läste 21 bokstäver av 25 möjliga (jag hoppade över Q, X och Y). De bokstäverna som jag missade var U, Å, Ä och Ö. Jag har verkligen inga böcker på de bokstäverna som jag vill läsa, alls. Eftersom mina läsutmaningar ska vara lustfyllda så ville jag inte tvinga mig att läsa böcker bara för att, så jag accepterade att denna utmaning inte klarades fullt ut.

Läsa 12 nya författare, Boktolvan
Jag läste nog mer än 12 nya författare. Detta var ett bra sätt att tvinga sig själv att hitta nya, spännande författare.

Läsa 5 engelska böcker
Jag läste 6 st, så även denna utmaning klarade jag! 2012 var faktiskt året då jag på riktigt började uppskatta böcker på engelska. Det kommer definitivt bli fler engelska böcker lästa framöver.


Över lag klarade jag mina läsutmaningar bra. För mig är detta ett bra sätt att trigga sig själv att läsa mer och jag tävlar bara mot mig själv. Det ska vara lustfyllt att försöka klara av läsutmaningarna, och jag har lagt det på en sådan nivå att jag kan läsa böcker som jag uppskattar och ändå klara av utmaningarna.
För 2013 har jag lagt ribban extra högt. Vi får se hur denna årsrapport ser ut då...


Inga kommentarer: