onsdag 9 januari 2013

Enkät över 2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde stadsresor/weekendresor (8 st!). Tidigare har jag bara gjort en sommarresa/år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej


Dog någon som stod dig nära?
Ja, min mormor
Vilka länder besökte du?
Norge (2 ggr), Frankrike, Turkiet, Tjeckien, Ungern, England och Tyskland.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Inte direkt. 2012 var ett riktigt bra år på alla plan!

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Vilken svår fråga.. Det hände så många underbara saker under hela året så svårt att välja ett särskilt datum. Kanske 12 feb för att Simon och jag firade 4 år, eller 2 feb/11 aug för att mina föräldrar blev pensionärer (hur gick det här till? Hur gammal är jag då..), eller 24-27 maj för att Simon och jag hade en romantisk weekend i Paris, eller 26-29 juli för att Simon och jag var i Prag som var fantastiskt!

Vad var din största framgång 2012?
Jag började heltid på ekonomiavdelningen på jobbet.

Bästa köpet?
Min iPad 3

Vad spenderade du mest pengar på?
Smink, kläder och böcker.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina brorsbarn och min gudson gör mig alltid lika glad. Simon skämde bort mig med en dyr kamera (ingen julklapp, ingen födelsepresent, utan bara för att han ville)

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Lenka - Everything at once

Maroon 5 - One more night
Roffe Ruff, Hofmästarn - Majorna
Taylor Swift - Safe and sound
Maria Mena - Alla hennes låtar!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog gladare i år eftersom jag avancerade på jobbet och Simon och jag reste så mycket.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis/fikabröd

Blev du kär i år?
Jag blir alltid mer och mer kär i Simon för varje år som går ;)

Favoritprogram på TV?
Ser inte så mycket på TV. Mina favoritserier (som jag ser på datorn) finns här.

Bästa boken du läste i år?
Joyce Carol Oates - Blonde

Suzanne Collins - Hungerspelen

Något du önskade dig och fick?
En kamera!

Något du önskade dig och inte fick?
Boken The Maze Runner

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
På själva födelsedagen gick jag ut och åt med en av mina bästa kompisar, Alexandra (det var en vardag). På helgen sedan firades jag av både familj, släkt och vänner.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Tror inte det. Kanske en resa till New York ;)

Vad fick dig att må bra?

Simon

Vilken kändis var du mest sugen på?
Pat Spain och Luke Evans

Vem saknade du?
Farmor och farfar

Mest stolt över?
Att jag har varit så handlingskraftig

Högsta önskan just nu?

Att jag får fortsätta vara lika lycklig under 2013 (och att det blir många fler resor!)

 

Inga kommentarer: