onsdag 11 december 2013

Adlibris - Årets Topplista

Adlibris har släppt en Årets Topplista och jag tänkte att det kan vara lite kul att se hur många av dessa böcker som jag har läst och hur många som jag vill läsa. På denna lista finns även kokböcker, facklitteratur och barnböcker med, vilket jag sällan läser.

Sammanlagt finns det 59 böcker med på listan. Av dessa är 35 rena romaner (enligt mig).


Jag har läst 3 av 35:
Jonas Jonasson - Analfabeten som kunde räkna
Fredrik Backman - En man som heter Ove
Suzanne Collins - Hungerspelstrilogin


Jag vill läsa 8 av 35:
Dan Brown - Inferno
Jonas Gardell - Torka aldrig tårar utan handskar
Jo Nesbö - Polis
Kristina Ohlsson - Davidsstjärnor
Zlatan Ibrahimovic - Jag är Zlatan
Carin Gerhardsen - Hennes iskalla ögon
Jussi Adler-Olsen - Marcoeffekten
Therése Söderlind - Vägen till Bålberget

Spontant känns det inte som en topplista i min smak, med tanke på att jag endast är sugen på att läsa 8 böcker från den...


Inga kommentarer: