tisdag 31 december 2013

Månadsrapport - December 2013


1. Margit Sandemo - Yrsa
2. Robert Goorick - Trogen hustru sökes
3. Hans Koppel - Kom ska vi tycka om varandra
4. Claude Izner - Mordet i Eiffeltornet
5. Carla Neggers - Viskningar i natten
6. Elizabeth George - Till minne av Edward


Totalt antal lästa böcker: 6 st

Lästa på svenska: 6 st
Lästa på engelska: 0 st

Lånade från biblioteket: 3 st
Lästa från bokhyllan: 3 st
Ljudböcker: 0 st

Utmaning Boktolvan: 0 st
Utmaning Alfabetet: 2 st
Utmaning Engelska böcker: 0 st
Utmaning Klassiska böcker: 0 st
Utmaning Tegelsten: 0 st
Utmaning Presentböcker: 0 st


Bästa boken var: "Kom ska vi tycka om varandra" av Hans Koppel var den bästa boken denna månad. Jag slukade den på några timmar - kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken!

Sämsta boken var: "Mordet i Eiffeltornet" har jag kämpat länge med, säkert över ett år. Jag la ifrån mig boken efter ca 75 sidor eftersom den inte alls var som jag hade trott och hoppats. Men eftersom jag behövde läsa en bok av en författare på I så läste jag ut denna bok nu i december. Jag måste säga att den blev bättre mot slutet då den faktiskt fokuserade lite mer på brotten, men jag skulle inte rekommendera boken till någon...

Sammanfattning av månaden: Jag hade nog räknat med att läsa några fler böcker nu i december eftersom det var så många röda dagar, men 6 st är ändå fler än genomsnittet för mig. Jag hade några tidningar att läsa ifatt, samt några tv-serier att titta ikapp så jag har inte lagt all min lediga tid på böcker. Dessutom var det lite tungt att läsa "Mordet i Eiffeltornet" och "Till minne av Edward" eftersom de inte var särskilt spännande, och då kommer jag av mig med läsandet..

Planerar att läsa i Januari: Jag ska läsa ut de sista biblioteksböckerna som jag har hemma och sedan är det fullt fokus på mina egna olästa böcker och börja beta av mina nya läsutmaningar :)




Inga kommentarer: