onsdag 4 december 2013

Nya böcker från New York

Resan till New York var helt fantastisk!! (Jag funderar på att göra ett inlägg om vad vi såg och upplevde)


(Vi var uppe på Top of the Rock)

Självklart besökte jag bokaffären Barnes and Noble (den vid Union Square).



Två böcker fick följa med mig hem från The Big Apple:


- The Greatest Knight av Elizabeth Chadwick
- A Dangerous Inheritance av Alison Weir

Elizabeth Chadwick var min favoritförfattare för ca 10 år sedan så det ska bli kul att läsa en bok av henne igen. Jag har redan läst alla hennes böcker som är översatta till svenska.

Alison Weir håller jag på och läser en bok av nu som jag lånat på biblioteket; The Lady in the Tower. Den handlar om Anne Boleyns fall och är väldigt spännande.

Jag köpte även bokmärken eftersom jag alltid gör det när jag är utomlands.


Inga kommentarer: