måndag 2 mars 2015

Månadsrapport - Februari 2015


1. Fredrik Backman - Britt-Marie var här
2. Margit Sandemo - Häxjakten
3. Bernard Cornwell - Det sista kungadömet
4. David Bergman - 36 timmar
5. S.J. Bolton - Livrädd
6. Elisabet Regner - Det Medeltida Stockholm
7. Karin Slaughter - Hjärtslag
8. Karin Slaughter - Kall blek fruktan
9. Anna Sparre - Tre år av ett liv

Totalt antal lästa böcker: 9 st

Lästa på svenska: 9 st
Lästa på engelska: 0 st

Lånade från biblioteket: 3 st
Lästa från bokhyllan: 2 st
Ljudböcker: 4 st

Författarutmaningen: 2 st
Boktolvan: 5 st
Utmaning Klassiska böcker: 0 st
Utmaning Engelska böcker: 0 st
Utmaning Tegelsten: 0 st


Bästa boken var: Alla böckerna som jag läste denna månad var riktigt bra men de absolut bästa var Det sista kungadömet, Livrädd och böckerna av Karin Slaughter. Jag har velat läsa Cornwells historiska bokserie om vikingar ganska länge men inte riktigt kommit mig för att börja på den, men nu är jag fast. Boken Livrädd var en riktigt spännande deckare/thriller och jag har redan lånat ännu en bok av henne från bibblan. Karin Slaughter är verkligen galet duktig på att skriva spännande böcker! Jag har läst sammanlagt 4 böcker av henne och jag kan inte sluta. Jag bara måste få läsa fler böcker av denna fantastiska författare. Jag har boken Blindsighted hemma som jag lånat från bibblan och så hittade jag boken Criminal på bokrean, så jag har lite boknjutning kvar.

Sämsta boken var: Som sagt, ingen bok var dålig denna månad men kanske att faktaboken Det Medeltida Stockholm blev lite seg eftersom jag egentligen kände för en roman. Jag tror att denna bok ger mest om man tar med sig den när man går runt i Gamla stan och tittar efter historiska lämningar (ja, jag gör detta ibland, särskilt tillsammans med min lika historieintresserade far).

Sammanfattning av månaden: Det här var också en riktigt bra läsmånad! I'm on a roll! :) Jag vet att det hjälpte till att jag hade Storytel halva månaden men nu när jag fastnat i böckernas förtrollande värld igen (efter ett ruttet läsår) så stannar jag gärna kvar här.

Planerar att läsa i Mars: Jag har en hög på nattduksbordet som jag vill läsa, några böcker från bibblan (bl.a. Karin Slaughter och S.J. Bolton) och två lånade böcker från vänner som jag vill prioritera (Per-Anders Fogelström och Majgull Axelsson). Jag vill även läsa ut Fifty shades of Freed som jag bara har läst 100 sidor i. Såg filmen igår på bio och nu känner jag ett sug efter böckerna igen. Jag hoppas verkligen att mitt lästempo håller i sig!


Inga kommentarer: