lördag 27 februari 2010

Mina bokhyllor




Här har vi nu mina två bokhyllor proppfyllda med mina underbara böcker. Det är dubbla rader på alla hyllor utom tre och tyvärr (?) är det nog fler olästa än lästa böcker här. Allt för ofta springer jag till bibblan och lånar en ny bok istället för att ta en ur bokhyllan men jag försöker att ändra på det beteendet.



Den första bokhyllan är fylld med följande:

Översta hyllan
Blandade inbunda böcker längst bak (lästa)
Deckare och thrillers i pocket längst fram (olästa)
Andra hyllan
Bara en rad med deckare och thrillers (olästa)
Tredje hyllan
Faktaböcker, ordlistor, lexikon och pärmar
Fjärde hyllan
Blandade romaner (olästa)
Femte och sjätte hyllan
Tidningar och min sambos böcker



Den andra bokhyllan är fylld med följande:

(Jag är en sucker för historiska Harlequin-böcker)

Översta hyllan
Harlequin-böcker längst bak (lästa)
Harlequin-böcker längst fram (olästa)
Andra hyllan
Harlequin-böcker längst bak (lästa)
Harlequin-böcker längst fram (olästa)
Tredje hyllan
Harlequin-böcker längst bak (lästa)
Harlequin-böcker längst fram (olästa)
Fjärde hyllan
Blandade pocket längst bak (lästa)
Blandade pocket längst fram (olästa)
Femte hyllan
Romaner som kanske kommer läsas längst bak
Engelska pocket och min Gabaldon-serie längst fram (olästa)
Sjätte hyllan
Romaner som kanske kommer läsas
Sjunde hyllan
Dubbla rader med lästa romaner



Här är alla mina nya pocket som står och väntar på att bli lästa. Jag älskar att dra fingrarna över dem och ibland dra ut någon och läsa på baksidan. Snart, väldigt snart, ska ni få bli lästa.



Inga kommentarer: