måndag 23 december 2013

5 frågor om boken du läser just nu


Jag såg denna enkät/utmaning hos Vargnatts bokhylla och tyckte att det var en kul idé. Eftersom hon inte utmanar någon särskild utan istället uppmanar de som vill att svara på detta så tänker jag göra just det :)





1. Hur många kapitel har du läst ur boken?
Jag har läst 9 kapitel. Ligger på sid 112 av 295.

2. Vad var den första meningen i boken?
Det var bitande kallt, luften vibrerade av allt det som ännu inte hade inträffat.

3. Vad var den sista meningen du läste i boken?
Hon älskade inte Truitt, och varje kväll plockade hon ur sin väska fram den blå flaskan, hon fylldes av vrede när hon höll den i sin hand.

4. Hur tycker du boken verkar?
Den är intressant, men inte riktigt så som jag hade trott att den skulle vara från början. Jag anar ju vad Catherine är ute efter men det känns som att det kan bli en tvist mot slutet.

5. Vilken händelse är din favorit än så länge?
Svårt att säga. Kanske tillbakablicken över Truitts liv; man fick en större förståelse för honom. Den gjorde att jag inte bara såg honom som en sur gammal gubbe utan även som den starka, livskraftiga cassanovan han en gång var.


2 kommentarer:

Vilma sa...

Jag har taggat dig att göra en tag:
http://www.dolasbokblogg.blogspot.se/2013/12/tag-35-bokrelaterade-fragor-om-2013.html

Vore kul att se dina svar! :D

Liz sa...

Åh vad kul! Jag ska försöka svara på alla frågorna nu i helgen :)