lördag 9 februari 2019

Mina bokhyllor

Nu är det tre månader sedan vi flyttade ifrån huset och jag måste säga att vår lägenhet är helt fantastisk!! Vi ångrar oss inte en sekund. Det känns så rätt i tiden att inte bo på större yta än man behöver, att inte äga mer saker än vad som är vettigt och att åka kommunalt istället för att köra bil. Vi bor så centralt nu att det inte fanns någon anledning för oss att ha kvar bilen och även om det var lite jobbigt att sälja både den och mycket av våra möbler och saker så känns det helt OK nu. För vi älskar att bo här och att vara omgivna endast av våra favoritsaker.
Som ni säkert kan förstå så var det lite tufft för mig att göra mig av med så mycket böcker som jag gjorde (ca 2/3 av min boksamling) men nu äger jag endast böcker som jag antingen längtar efter att läsa eller böcker som var så fantastiska att jag kan tänka mig att läsa om dem någon gång.

Jag tänkte visa er mina bokhyllor i huset innan flytten. Många böcker är bortrensade redan här (jag hade dubbla rader i alla bokhyllorna) men många böcker finns kvar:



De böckerna som fick följa med i flytten:


Min enda bokhylla i lägenheten, proppfull med olästa böcker som jag verkligen längtar efter att läsa:
(Bry er inte om allt runt omkring, det är borta nu. Detta foto togs någon vecka efter att vi flyttat in)



Jag tror att denna rensning av böcker gav mig läslusten tillbaka för nu läser jag som aldrig förr, och det gör mig så lycklig!

Inga kommentarer: