lördag 2 februari 2019

TBR Q1 - äldsta vs nyaste

I februari tänkte jag att det vore kul att titta på min TBR-hög och läsa den bok som jag har haft längst tid stående oläst i min bokhylla samt den senaste boken som jag köpte, äldsta vs nyaste. Det känns inte bra att ha olästa böcker ståendes i över 10 år i bokhyllan. Då är det bättre att börja läsa dem och göra mig av med dem om de inte längre är intressanta för mig. Det blir även lätt så att de nya böckerna som jag köper ställs in i bokhyllan och blir till slut ett par år gamla innan jag läser dem. Jag ska försöka ändra på detta nu. Så det här är ett sätt för mig att minska min TBR-hög från båda hållen.

När jag tittade i min Excel-lista så upptäckte jag att både den äldsta ("Nionde grottan" av Jean M. Auel, fick den 2003) och den nyaste ("En ny chans" av Robyn Carr, köptes 2019-01-07) ingår i serier och kan därför inte läsas än. Så de näst äldsta böckerna som jag har olästa i bokhyllan är:


De nyaste böckerna som jag införskaffade i oktober och november 2018 är:


Det kanske inte är rimligt att tro att jag ska hinna läsa alla sex böckerna i februari då "Det flammande korset" är på över 1000 sidor, "The Dirt" är på 600 sidor och jag även vill hinna läsa "Katedralen vid havet" som är på över 600 sidor, men säg att jag helst ser dessa böcker utlästa under Q1 i alla fall. Det låter fullt rimligt i mina öron. Jag återkommer om hur det gick i slutet av mars.

Inga kommentarer: