fredag 19 oktober 2012

Från biblioteket

Jag hämtade ut några biblioteksböcker igår:


- Befriad av Catharina Ingelman-Sundberg (Jag har läst alla hennes böcker förutom dessa som jag lånade hem. Blev lite starstruck när jag träffade henne första gången då jag arbetade på Svenska Dagbladet...)
- Tempelbranden av Catharina Ingelman-Sundberg
- Forntida kvinnor av Catharina Ingelman-Sundberg (en faktabok)
- The Other Queen av Philippa Gregory (gick igenom min lista på lästa böcker och upptäckte att jag hade missat att läsa denna eftersom den inte är översatt till svenska, vad jag vet)
- Njals saga (blev sugen på denna bok efter reportaget i senaste numret av tidningen Vi Läser)

Kan man ana att jag älskar historia? :)

Nu när året börjar närma sig sitt slut måste jag öka mitt lästempo. Jag hoppas verkligen att 2013 blir ett bättre läsår än detta.

Inga kommentarer: