måndag 31 december 2012

Månadsrapport - December



Läst i December 2012

1. Peter James - Död mans fotspår
2. Veronica Roth - Divergent
3. Tess Gerritsen - Kniven är enda vittnet
4. Charles Dickens - En julsaga
5. Tomas Blom - Drottningar i Sverige
6. Catharina Ingelman-Sundberg - Kaffe med rån
7. Émile Zola - Thèrése Raquin
8. Carla Neggers - Dold agenda

(Recensioner kommer. Jag ligger efter med dem eftersom jag har fokuserat på läsandet och att umgås med familj och släkt)

Totalt antal lästa böcker: 8 st

Lästa på svenska: 8 st
Lästa på engelska: 0 st

Lånade från biblioteket: 5 st
Lästa från bokhyllan: 3 st

Utmaning Boktolvan: 1 st
Utmaning Alfabetet: 2 st
Utmaning Engelska böcker: 0 st

Bästa boken var: Det står mellan Död mans fotspår och Drottningar i Sverige. Död mans fotspår var en riktigt bra deckare som var svår att lägga ifrån sig. Drottningar i Sverige var en faktabok över några av våra mest kända drottningar. Väldigt intressant bok.

Sämsta boken var: Ingen av månadens böcker var dåliga. De flesta var helt okej och härligt underhållande.

Sammanfattning av månaden: Det här var en av årets bästa läsmånader! Jag var rädd att allt julstök skulle hindra mig från att läsa, men det gick fint ändå. Den långa ledigheten hjälpte självklart till att klämma in någon extra bok :)

Planerar att läsa i Januari: Först och främst ska jag läsa alla biblioteksböcker som jag har hemma, sedan ska jag försöka hålla mig borta från biblioteket ett tag och fokusera på alla bra böcker som finns hemma i bokhyllan. Jag tror att jag kommer välja böcker utifrån mina läsutmaningar för 2013 så att det inte blir stressigt i slutet av året. Jag triggas igång av utmaningar, men jag vill inte tävla med andra utan enbart pusha på mig själv.






Inga kommentarer: