tisdag 13 november 2012

Böcker från biblioteket

Jag var förbi biblioteket för någon dag sedan och hämtade upp följande böcker:


- Heja, Heja av Martina Haag
- Thérèse Raquin av Émile Zola
- Nana av Émile Zola

Jag blev sugen på att läsa böcker av Émile Zola när jag och Simon var i Paris i maj. Det fanns en sida i guideboken som handlade om böcker som utspelas i Paris och är skrivna av franska författare. Båda dessa böcker verkade intressanta.
Martinas löparbok vill jag läsa för att få igång motivationen för löpning igen. Jag började springa i somras och älskade det! Såg resultat med en gång, orkade springa längre och längre sträckor. Sedan fick jag ont i knät och det blev mörkt och kallt. Förhoppningsvis kommer jag igång med löpningen igen, om inte förr så åtminstone till våren.


Inga kommentarer: