torsdag 8 november 2012

So far so good

Det har gått väldigt bra att plöja igenom högen med böcker på mitt nattduksbord. Nu har jag bara 4 st olästa kvar (och 2 pågående), och jag tänker nog vänta med de två engelska till januari eftersom jag kommer att ha en utmaning under 2013 som gäller engelska böcker.
De som måste läsas i år är En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg (perfekt att läsa i december) och Kollektivt självmord av Arto Paasili.
De som kommer läsas i januari är Fifty shades freed av E.L. James (jag har kommit kanske 100 sidor in i boken) och Dead until dark av Charlaine Harris.
De böcker som jag håller på med nu är Det allra heligaste av William Faulkner (väldigt seg bok. Läser på tåget varje dag så har kommit mer än halvvägs) och Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon (började med den igår).
Hoppas mitt lästempo håller i sig under 2013 också. Har laddat upp med spännande läsutmaningar och jag är en riktig tävlingsmänniska när det gäller att tävla mot mig själv :)
Bör noteras är kanske att jag njuter fullständigt av böckerna jag läser och känner ingen stress när en bok väl är under läsning.

2 kommentarer:

Louise sa...

Jag har aldrig tidigare läst En röd liten fågel i juletid men har tänkt göra det i år, har hört mycket gott om den :)

Liz sa...

Jag fick den av en kollega som städade sina bokhyllor. Hade aldrig hört talas om den innan, men har sett flera bloggerskor skriva bra saker om den :)