måndag 19 november 2012

Bokshopping i London

London var underbart och jag hann faktiskt in på bokhandeln Foyles. Det blev sammanlagt 10 st böcker! Min fina kille ställde upp som bokbärare och det var tur för böckerna vägde nog 10 kg om inte mer...


Jag hittade de böckerna av min favoritförfattare Tess Gerritsen som jag inte har läst och inte har hittat i Sverige innan. Vilken lycka!



Jag hittade även de senaste böckerna av min andra favoritförfattare Patricia Cornwell. Vanligtvis gillar jag inte inbundna böcker men eftersom den allra senaste boken var signerad av Patricia Cornwell så gjorde jag ett undantag. Jag blev lite starstrucked där ett tag. Tänk att hon har hållit i min bok och skrivit i den!!




Sedan hittade jag läderinbundna klassiker från Barnes and Noble! 



De var så vackra så jag var tvungen att köpa dem. Dessutom har jag inte läst någonting av Edgar Allan Poe eller Frankenstein av Mary Shelley. Jag är osäker på om jag har läst någonting från Charles Dickens under skoltiden och det enda från Jane Austen som jag har läst är Stolthet och fördom. Med tanke på tjockleken på böckerna så lär de räcka ett tag..




Inga kommentarer: