tisdag 13 november 2012

Tematrio - Kläder


Jag tänkte vara med i Lyrans Tematrio för första gången.
Uppgiften lyder:

Berätta om tre (gärna bra) böcker med kläder i titeln!
Jag hittade följande titlar:
 
1. Bröllopstunikan av Elizabeth Chadwick. Hennes böcker var de första historiska kärleksromanerna som jag kom i kontakt med.

2. I dina kläder av Jane Green. Rolig chicklit om två kvinnor som byter liv med varandra, en hemma fru och en karriärkvinna.

3. Kort kjol av Christina Wahldén. Om en flicka som utsätts för en gruppvåldtäkt och hur man går vidare. Jag älskar hennes ungdomsböcker som tar upp aktuella ämnen.

3 kommentarer:

[Anna] sa...

3 väldigt intressanta böcker!

Lena sa...

Har inte läst någon av dina tre böcker. Tyckte uppgiften var klurig!

Monika sa...

Många okända böcker i den här tematrion. I dina kläder låter som något jag kunde tänka mig :)